Yerli turistler geçen yıl seyahate 419,3 milyar lira harcadı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Yurt İçi Turizm Verilerini Açıkladı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2024’ün dördüncü çeyreğine ilişkin yurt içi turizm verilerini kamuoyuyla paylaştı.

Geçtiğimiz yılın son çeyreğinde, yurt içinde ikamet eden 9 milyon 528 bin kişi seyahate çıktı. Bu seyahatlerin bir ve daha fazla geceleme kaydıyla toplam seyahat sayısı, bir önceki yıla göre yüzde 0,4 azalarak 11 milyon 467 bin olarak gerçekleşti. Seyahate çıkanlar bu dönemde toplamda 76 milyon 576 bin geceleme gerçekleştirdi ve ortalama geceleme sayısı 6,7 gece oldu.

2024 yılı genelinde ise toplam seyahat sayısı bir önceki yıla göre yüzde 8,7 artarak 66 milyon 836 bine ulaştı. Bu dönemde seyahate çıkanların gerçekleştirdikleri toplam geceleme sayısı yüzde 2,3 artarak 484 milyon 141 bin oldu. Ortalama geceleme sayısı ise 7,2 gece olarak kaydedildi.

Seyahat Edenlerin 66 Milyar Lira Harcadığı Belirlendi

Yurt içinde seyahat edenlerin 2024’ün dördüncü çeyreğinde yaptıkları seyahat harcamaları bir önceki yıla göre yüzde 44,4 artarak 66 milyar 40 milyon 991 bin liraya yükseldi. Bu harcamaların büyük bir kısmı, yüzde 93’ünü kişisel harcamalar oluştururken, yüzde 7’si paket tur harcamalarından geldi. Seyahat başına yapılan ortalama harcama ise 5 bin 759 lira oldu.

Yıllık bazda, yurt içindeki seyahatlerde yapılan toplam harcamalar yüzde 82,5 artarak 419 milyar 300 milyon 959 bin lira olarak kaydedildi. Bu harcamaların yüzde 88,1’i kişisel harcamalar tarafından gerçekleştirilirken, yüzde 11,9’u paket tur harcamalarından oluştu. Seyahat başına ortalama harcama ise 6 bin 274 lira oldu.

Çeyreklik harcama türlerinin analizinde, yeme ve içme harcamalarının yüzde 33,8 ile en büyük paya sahip olduğu görüldü. Ulaştırma harcamaları yüzde 27,7 ve konaklama harcamaları yüzde 12,1 pay aldı. Yeme ve içme harcamalarında yüzde 61,4, ulaştırma harcamalarında yüzde 33,6 ve konaklama harcamalarında yüzde 50,3 artış yaşandığı görüldü.

En Fazla Seyahat Yakınları Ziyaret Amacıyla Gerçekleştirildi

Dönemsel analizde, yakınları ziyaret amacıyla yapılan seyahatler yüzde 63,1’lik payla en yüksek orana sahipken, gezi, eğlence ve tatil amaçlı seyahatler yüzde 25,6 ile ikinci sırada yer aldı. Seyahat amaçları yıllık bazda incelendiğinde ise yakınları ziyaret yüzde 57,2’lik oranla ilk sırayı korurken, bunu yüzde 35,3 ile gezi, eğlence ve tatil amaçlı seyahatler ve yüzde 3,7 ile sağlık amaçlı seyahatler izledi.

Çeyreklik verilere göre, seyahat edenlerin daha çok arkadaş veya akraba evlerinde konakladığı görüldü. Yıllık bazda ise en fazla geceleme arkadaş veya akraba evlerinde gerçekleşirken, kendi evlerinde konaklayanların sayısı da dikkate değerdi.

Related Posts

Otomotiv devi fişi çekti: İki modele veda edildi

Elektrikli ve hibrit araçlara yönelim küresel çapta hız kazanırken, Japon otomotiv devi Toyota, çevreci dönüşümde vites artırdı. Markanın iç pazarda en çok tercih edilen iki modeli Corolla ve RAV4, artık yalnızca hibrit motorla üretilecek. Japan …

Çin’de ilk 5 ayda bütçe gelirleri azaldı, harcamalar arttı

Çin’de ilk 5 ayda bütçe gelirleri azaldı, harcamalar arttı

Kent lokantalarında 4 çeşit yemek 70 TL oldu

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), vatandaşlara uygun fiyatlarla yemek sunan Kent Lokantalarındaki fiyatları artırma kararı aldı. 40 TL olan 4 çeşit yemeğin fiyatı yapılan zamla birlikte 70 TL’ye yükseldi.

Rekabet Kurulu Google’a soruşturma başlattı

Rekabet Kurumu, Google’ın Performance Max kampanyasıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü kötüye kullanıp kullanmadığını tespit etmek amacıyla soruşturma başlattı. Rekabet Kurulu’ndan yapılan açıklamada, Google’ın 2021 yılında tanıttığı kısaca …

Ekonomi daralmaya devam ediyor: Kapanan şirket sayısı sert yükseldi

Türkiye’de kurulan şirket sayısı, mayısta bir önceki aya göre yüzde 15,5 artarak 8 bin 765, kapanan şirket sayısı yüzde 13,2 artışla 2 bin 921 oldu.

Türk akaryakıt devi yabancılara satılıyor!

Zeren Group’un Alpet hisseleri için yeni satış görüşmesi dikkat çekti. Sürecin tamamlanması halinde Türkiye’de önemli bir akaryakıt markası daha yabancı sermaye kontrolüne geçebilir. Sektördeki hareketlilik yatırımcı ilgisini artırıyor.