Cem Boyner: Bu ülkede sabah uyandığınızda ne olacağı belli değil

Ticari Gayrimenkul Geliştirme Şirketi ECE, 25. Yılını Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde Kutladı

Türkiye ve Avrupa piyasalarında faaliyet gösteren ticari gayrimenkul geliştirme yönetimi ve danışmanlık şirketi ECE, Türkiye’deki 25. yılını 14. Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde coşkuyla kutladı. Zirvede Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Türkiye perakende sektörünün geçmişten geleceğine dönüşümü konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

Boyner, Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler için artık kur, faiz, kira ve ücret gibi temel maliyet kalemlerinin tahmin edilemez bir hal aldığını vurgulayarak, bu giderlerin kontrolünün kendilerinin dışında olduğunu belirtti.

Cem Boyner: Müşteriyle Kurulan İlişki Başarıyı Getiriyor

Cem Boyner, iş hayatına başladığı döneme ve Boyner grubun sektördeki konumuna ilişkin bilgiler verirken, şunları söyledi: “Perakende sektöründeki ilk deneyimim Osmanbey’deki mağazamızda yaşandı. Küçük yaşta ürünleri askıya asarak işe başladım. Ancak müşterilerle ilişki kurmaktan çekiniyordum. Bir müşteri bir cekete bakarken uzaktan babamın sesini duydum, ‘Oğlum, o ceket sen kımıldamazsan kendi kendini satmaz’ dedi. Aile olarak 80-85 yıllık bir perakende geçmişimiz var. Başından beri müşteri odaklı çalışıyoruz. İki gözümüz varsa biri ürün ve hizmette, diğeri müşteride olmalı.” şeklinde konuştu.

Boyner, işletmelerin en önemli 4 giderinin kur, faiz, ücretler ve kira olduğunu belirtirken, bu unsurların kontrolünün ellerinde olmadığının altını çizdi. “Kur, faiz, ücret ve kira gibi ana faktörler artık çantada keklik değil.” diyen Boyner, belirsizliklere dikkat çekti.

Cem Boyner: Belirsizlikle Başa Çıkmak İçin Müşteriyle İşbirliği Şart

Belirsizliklerden bahseden Boyner, “Hiçbir şeyi kestiremezsin bu ülkede. Şartlar sonsuza kadar zorlanmalı, müşteriyle işbirliği yapılmalı ve yaratıcı çözümler sunulmalıdır. Bir sorun karşısında beklemek yerine harekete geçmeliyiz. Kontrolümüz dışındaki unsurlara karşı müşteriyle birlikte hareket etmeliyiz.” şeklinde konuştu.

ECE Marketplaces CEO’su Joanna Fisher da zirvede “Ticari Gayrimenkulün Geleceğini Şekillendirmek” başlıklı bir konuşma yaptı. Fisher, Türkiye’deki yüksek enflasyonun sektör üzerindeki etkilerine değinerek belirsizliğin temel gündem maddesi olduğunu vurguladı.

Joanna Fisher: Belirsizlik Ortamında İstikrar Şart

Fisher, “Enflasyonun azalması olumludur ancak tüketicilerin geleceğe bakış açısını etkileyen belirsizlikler vardır. Tüketiciler, geleceği göremedikleri için harcamalarını kısıtlamaktadır. Perakende ve gayrimenkul sektörü istikrarlı ve pozitif bir ortama ihtiyaç duymaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Related Posts

Kira fiyatları artacak mı?

Türkiye’deki yüksek enflasyon, büyükşehirlerde barınmayı neredeyse imkansız hale getirirken, milyonlarca kişi her ay kiralarını güçlükle ödüyor. İstanbul’da en düşük kira bile asgari ücretin üzerindeyken, İstanbul Planlama Ajansı’nın araştırmasına …

Dev market zincirinden stratejik bir adım: İsmini değiştirme kararı aldı

Tarım Kredi Marketleri ismini değiştirme kararı aldı.

En çok satan Çin EV pikap küreselleşiyor ve o bir canavar

BU ÇİN EV PİKAPI YENİ KÜRESEL PAZARLARA DOĞRU İLERLİYOR Volvo sahibi Geely, 2022’de Radar’ı piyasaya sürdü ve “Çin’in ilk tamamen elektrikli açık hava yaşam tarzı markası” olduğunu iddia etti. Birkaç ay sonra, yaklaşık 25.000 dolardan (178.800 yuan …

New York borsası düşüşle açıldı (15 Mayıs 2025)

Açılışta Dow Jones endeksi, yüzde 0,65 azalarak 41.777,98 puana düştü. S&P 500 endeksi yüzde 0,39 kayıpla 5.869,82 puana, Nasdaq endeksi ise yüzde 0,6 gerileyerek 19.031,24 puana indi. Hafta başında ticaret savaşı endişelerinin hafiflemesiyle destek …

İstanbul ve İzmir’den akın akın gidiyorlar

Balıkesir’in Bandırma ve Manyas ilçeleri sınırlarında yer alan Kuş Cenneti Milli Parkı, doğa tutkunlarının uğrak noktası olup özellikle İstanbul ve İzmir gibi çevre illerden gelen ziyaretçiler için cazip bir gezi rotası. Doğanın kalbinde saklı bir …

BYD ve Chery’nin ardından bir Çinli daha Türkiye’ye geliyor! Detaylar belli oldu

Çinli otomobil devleri Türkiye’yi üretim üssü haline getirmeye başladı. BYD’nin Manisa’ya, Chery’nin de Samsun’a yatırım kararı almasının ardından bir Çinli otomobil üreticisi daha Türkiye’ye geliyor. Peki Çinli markaların Türkiye’ye yönelmesi piyasayı nasıl etkiler? İşte detaylar…